Şefaat ilahlık özelliği mi? Evet… Bu ne demektir. “Yardımın kaynağı olmak İlahın vasfıdır.”
Kur’an” anaya babaya “öf” bile…” deme demiş… Anayı neden seviyoruz… Anadaki şefkatin kaynağı sadece Allah ise neden anneyi seveyim… Hz İbrahimin yaptığı KABEYİ niçin seveyim… Hac neden yapayım… Kabeyi putlardan temizledi diye hz Peygamberi neden seveyim… Buna Kur’anda cevap var…” Sabah akşam Rab’lerine, O’nun rızasını dileyerek dua edenlerle birlikte ol. Dünya hayatının ziynetini arzu edip de gözlerini onlardan ayırma. Kalbini Bizi anmaktan gafil kıldığımız, boş arzularına uymuş ve işi hep aşırılık olmuş kimselere boyun eğme. “(Kehf, 28). Hadislerde de cevap var…” “Kim Allah için sever, Allah için buğz eder, Allah için verir, Allah için vermezse imanı kemale erdirmiştir.” (Ebu Davud, Sünnet 16-4681) Allahı ululayıcı akıl da “Allah’ı ululayanı ululamayandan üstün tut..” der. Bu akılda adl sıfatının tecellisidir.
Ey Aklı dinden kovan Adl sıfatı teceli etmemiş ise o aklı o eylemi o hali… O inancı dinden kov… Ama Allahın esmasının tecelli ettiği aklı kovma… İnsanın teceliğah olduğunu biliyorsun… Esma tecelli ediyorsa bir insanın eyleminde halinde düşüncesinde inancında fikrinde zikrinde… O insan meyveli dal gibidir meyveli ağaçtan kaçma ki manevi sofralarda beslenesin…
Peygamberimiz şefaat edecek mi evet… Ama Allah dilerse cehennemlik insanı da cennete koyar… Yani yardımı sınırsızdır. Peygamberimizin ise şefaati sınırlıdır… Bu iddia peygamberimizi ilahlaştırıcı değildir… Papaz Allaha karşı işlenen suçu affediyor… Yani günah çıkarıyor… Bu ilahlaşmadır… Hatta Allahın üstünde bir yetki var bizde iddiasıdır… Biz kaynağız iddiasıdır bu… Peygamberimize verilen nimettir… Kevser de verildi efendimize…ayetle sabit bu… Biz Peygamberimiz şefate kaynaktır demeyiz. Cehennemlik insanın günahını çıkarma küstahlığını da göstermeyiz… Dua insandan takdir Allahtan deriz. Peygamberimizin duasına Allah icabet edecek diyoruz. Peygambere şefaat verildi derken… Şefaate kaynak tek Allahtır deriz biz… Biz Kiliseden farklıyız bu konuda…
Hadi sıfatının bir tecelisidir, peygambere ve hidayet uğruna sarı develer kazanma imkanı varken bu yolu seçmeyenlere… Onlar hidayet uğruna çıkarlarını terk ettiler. Hatta mallarını, ailelerini, arkadaşlarını, çevresini Hidayet uğruna hadim kıldılar bu dünyevi zararlarına karşılk onlara verilen ödüldür şefaat… Şehit canını verdi şefaatçi olmasın mı?.. Hz Osman Hz Ebu bekir malını verdi şefaat ödülünü hak etmedi mi? Adil olan Allah onları diğerlerinden farklı ödüllendirecektir… Adl sıfatının ahiretteki tecellisidir bu… İki cihanın serveridir. İki cihanda en büyük ödülün sahibi olmasın mı efendimiz?Efendimiz iki cihanın efendiliğini hak etmedi mi?.. Kerbelalarda evlatlarını verdi o… “Onun ödülü büyük olmalı…” demenin adl sıfatıyla çelişir bir tarafı var mı? Esma ile çelişir tarafı var mı?Siz Kur’anı esma ille çelişir hale getirenler… Sizin ki sadece bir iddia. Ateis de bazı iddalarda bulunuyor… Siz de onların safındasınız. Gecesiniz, karanlıksınız… Belki farkınız var ama koyu geceye de gece denir yıldızlı geceye de…