Hulül inancından kaç
Hulül inancından kaç ama Allaha yakınlığa da sınır koyma… Miraç mucizesini de inkar etme… İlaha yakınlık şah damardan yakınlık..
Hulül inancından kaç
Şah damarımızdan yakın… İşte ayet…” İnsanı biz yarattık ve elbette içinden geçenleri biliriz; sağında solunda oturmuş iki alıcı (yaptığını) alıp kaydederken biz ona şah damarından daha yakınız.”/O hiçbir söz söylemez ki yanında çok dikkatli bir gözetleyici olmasın!”(Kaf/16-18)
Hulül inancından kaç
Aşırı Şiî fırkalarda hulûl ilkesi ortak bir inanç haline gelmiş… Maturidi bu inanca karşıdır. Çünkü şirktir bu inanç…
Günahın büyüğünden şirk…. Gizli ve açık şirkten kaç gösteriş… Riya…. İbadeti kendinden bilme… Şirktir… Şükret ibadet nasip olunca… Şirkin her çeşidinden kaçmalıyız….
Hulül inancından kaç
Zikir yap… Kulum de… Tenasühe inanma… Semavi dinlerde yoktur bu inanç… Hint dinlerinde var.
Hulül inancından kaç….
Hintliler’in yazılı kaynaklarına ulaşan ve Brahmanlar’ın inançlarını Yahudilik, Hristiyanlık, İslâmiyet gibi semavî dinlerle mukayese etti Bîrûnî
İslam kaynaklarında hulül …
İslâm kaynaklarında Brahmanizm’den “el-Berâhime” veya “el-Berhemiyye” (Brahmanlar) diye söz edilir. Bîrûnî dışındaki müslüman müelliflerin Brahmanizm hakkında ilmî araştırmaya ve müşahedeye dayanan bilgileri hemen hemen yoktur. Biruninin Berâhime hakkında verdiği önemli bazı bilgileri şöylece özetlemek mümkün:
Tenâsüh temel inançlardan biridir. Buna göre nefis bir bedenden diğerine geçerek tecrübe yoluyla bilmediklerini öğrenir, böylece maddenin iç yüzüne vakıf olduktan sonra ondan uzaklaşıp kendi cevherine döner ve “düşünme, düşünen, düşünülen” üçlüsünün aynîleşmesi sonucu ilim mutluluğuna erer. Teslîs de Hint ilâhiyatında önemli bir yer tutar. Kökleri yukarıda birleşip biri diğerinden ayrılmayan, aşağıya doğru indikçe adları ve fiilleri değişen Brahma, Narayana ve Rudra adlı şahıslar teslîsi oluşturur. Madde ile ilâhî varlıklar arasında olan ve yukarıdan aşağıya doğru kurulmuş bir köprü durumunda bulunan heyûlâ (ayvakta) üç kuvveye sahiptir. Yaratma eylemini gerçekleştiren Brahma birinci, tabiatı ıslah edip devam ettiren Narayana ikinci, gücünü kaybeden tabiatı yok etme fonksiyonunu icra eden ve Rudra olarak da bilinen Mahadeva üçüncü kuvve üzerinde yürür. Beşerî özellikler taşıyan melekler tanrı gibidir. Aydın kesim puta tapmazken halk puta tapar. Aydınlara göre cennet ve cehennem ruhanî, halka göre ise cismanîdir. İsavra adı verilen tanrı aydınlara göre vardır, birdir, benzeri yoktur, ezelî ve ebedîdir, hayat, irade, kudret ve hikmet sahibidir. Yaratıkların yokluğunu düşünmek mümkün ise de “yaratıklar var, tanrı yoktur” demek imkânsızdır. Halka göre tanrı zâtı ve sıfatları itibariyle yaratıklar gibidir; cisimdir, doğar, doğurur ve eşi vardır (Taḥḳīḳu mâ li’l-Hind, s. 23-30; Kitâbü Bâtenceli’l-Hindî, s. 173). Kastların en önemli sınıfını teşkil eden ve belirli ahlâk seviyesine ulaşmak zorunda olan Brahmanlar’ın diğer sınıflara karşı bazı görevleri vardır. Bayram, evlenme, cenaze gibi genel ve özel dinî törenlerle ibadetleri yalnız onlar idare edip ön planda yer alırlar. Mânasını anlamadan öğrenip okudukları Vedalar’ı korumak onların tekelindedir. Hükümdar sülâlesinin savaşçıları olan Kşatriya tabakası Vedalar’ı öğrenebilir, fakat başkasına öğretemez.(TDVİslam Ans.)
Hulül inancından kaç…
Allah’ım Bu Ne Güzel Din
Bu gün bayram
Bayramlarımıza baktım ve dedim:
Allah’ım bu ne güzel din
Bu gün bayram
Bayram yapıyor insan ve cin
Allah’ım bu ne güzel din
Bu gün bayram
Güneş koşu atı gibiydi ufukta
Gel güneşin kalbini dinle
Çocuk yeni alınan ayakkaplarını giyiyordu
Gel çocuğun kalbini dinle
Huysuz horoz kümesten çıkarıyordu tavukları
Gel bir esen rüzgarın kalbini dinle
Karabaş usluydu bu gün
Gel yayılmakta olan ışığın kalbini dinle
Biri kulağına fısıldamış gibi her şeyin
“Bu gün bayram”
Bu gün bayram
İçlerinin beyazlığı dışına vurmuştu evlerin
Halılar hiç incinmemişti dövülmekten
Affedilmiş gibi mutlu halılar
Affedilmiş gibi mutlu çeşmenin suyu
Ağaç suya kavuşmuş ve mutlu
Cennete girmiş
Rü’yete ermiş gibi
Şeker çocuğa kavuşmuş ve mutlu
Alnı ak
Gönlü muhabbetle dolmuş şekerin
Şekerin tadında kutsal bir tat
Bu gün bayram
Yollar gördüm dikensiz ve mayınsız
Kullar gördüm dikensiz ve mayınsız
Yasak ilanını duymuş gibi
Sokağa çıkamıyor kin
Allah’ım bu ne güzel din