Yazar Portal | Turkiye Interaktif Kose Yazarı Gazetesi
Cumartesi, Aralık 6, 2025
  • Giriş Yap
  • Ana Sayfa
  • Köşe Yazarları
  • Künye
  • Yayın İlkeleri
  • Yazar Müracaatı
  • Kurumsal
    • Misyon
    • Yayın Grubumuz
    • Logo
    • Reklam Tarifesi
  • Yazar Girişi
  • E-Posta
Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
  • Ana Sayfa
  • Köşe Yazarları
  • Künye
  • Yayın İlkeleri
  • Yazar Müracaatı
  • Kurumsal
    • Misyon
    • Yayın Grubumuz
    • Logo
    • Reklam Tarifesi
  • Yazar Girişi
  • E-Posta
Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
Yazar Portal | Turkiye Interaktif Kose Yazarı Gazetesi
Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
Anasayfa Yazarlar Mehmet Serdar VURAL

Türban ve Sorular

Mehmet Serdar VURAL Yazar Mehmet Serdar VURAL
14 Kasım 2010
Mehmet Serdar VURAL
6
402
Paylaşma
5k
Görüntülenme
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Türkiye Cumhuriyeti’nin temelden yanlış olduğunu düşünen, bu topluma kök salmış, toplumdan biri gibi görünen ama ne vatan, ne din, ne inanç konusunda güdüklükten ileri gitmeyen, kara yürekli, kara düşünceli, Osmanlı’nın başını yiyen, Osmanlı’yı yok eden, Atatürk’ün yok etmek için çok uğraştığı ama ABD’nin parasal desteği, Adnan Menderes – Celal Bayar ikilisinin uğraşları ile Türkiye Cumhuriyet’i sınırları içinde yeniden hayat bulan başta bir tanesi olmak üzere tüm cemaat, dernek, vakıf ve dinci oluşumlar, Türkiye’de pdpkk ve ABD-İsrail ihanetine peşkeş olabilmek için oturup “acaba ne yapsak da şu toplumun huzuru kaçsa diye kafa patlatıp bula bula türbanı buldular. ( bu bir varsayım değil somut gerçektir!)

Önce kendi ailelerinden başlayarak tüm toplumu bir kurdun elmayı kemirmesi gibi yavaş yavaş kemirerek iktidar oldular. Defalarca sordum, yine soruyorum; TBMM türban kullanımını tüm alanlarda serbest bıraksa, günümüz Türkiye’sinde kim karşı çıkacak? Artık hiçkimse! Dedik daha önce,  bir toplumu ayakta tutan dört sac ayağıvardır: Eğitim, sağlık, adalet ve sanat. Günümüz Türkiye’sinde bu dört sektörün akp güdümüne girmediğini söyleyebilirmisiniz? Bu doğrultuda türban serbest kalsa kimse karşı çıkmaz. Söyledim ama nafile  . . . . , bindiler türbanın sırtına Türkiye’yi kendi İslam’larına dayalı, Osmanlı çakması bir bölünmüş topraklar cenneti yapmaya çalışıyorlar. Meselenin büyük kısmı ÇAKMA türban sorunu olduğuna göre bu konuda aklıma gelen bazı soruları sormakta sakınca görmüyorum:

1) Türban denen şey aslında örtünme değil mi?

2) Neden dünyanın farklı kültürlerinde farklı örtünme biçimleri var ve bunlar aslında Kur-an kökenli olması gerekirken, yani tek bir tanımlamaya dayalı olması gerekirken neden bu kadar çeşit? Yoksa birileri kafalarına göre mi takılıyor? Yoksa yoksa türbanın Kur-an ile uzaktan yakında bir ilgisi yok mu???

3) Neden bazı DEMOKRATİK ülkeler türbanı tehdit olarak görmüyorlar da biz görüyoruz? Yoksa aslında amaç örtünme değil de siyasi bir şekil-etiket yaratıp toplumda bölünmeyi mi sağlamak? Yoksa gerçek demokrasini oturduğu ülkelerde din zaten kişisel bilinç doğrultusunda oluşup ümmetleşmediği, kişilerin çıkarlarına hizmet etmediği için tamamen bireysel bir tercih olarak yer mi   yer alıyor? Yoksa yoksa bu toplumlar o kadar iyi bir  eğitim-bilinç-gelişim sistemlerine sahipler de, önce bilimsel olarak gelişip, inanç tercihlerini sonrasında- bu bilinç doğrultusunda- mı gerçekleştiriyorlar ve böylece saçma sapan bir sürü adamın peşinden gitmiyorlar ve bu adamlar ülke yönetimine bir tehlike oluşturmuyor?

4) Örtünme- günümüz Türkiye’sinde – sadece örtünmeyi mi temsil ediyor?

5) Her türban takan gerçekten pür-ü pak mı?

6) Benim daha önce yazdığım yazılarda geçen “bilmiyorum” sözcüğünü alıp, yazının tamamını ıskalayıp, hiçbirşey bilmediğimi ( veya İslamiyet konusunda yeterli olmadığımı ) söyleyen benim saf, pırıl pırıl arkadaşım, ( veya bu konuda at oynatan herhangi biri ), bana Kur-an’da, nerede “Türban” takılması gerektiğini bir gösterirse ihya olacağım. Ama tefsirden değil, sözcüksel, sözcük-anlamsal ve yorumsal olarak ve 1500 yıllık dil değişimlerinin tamamını kullanarak, açılayarak. Bunu yapabilecek  biri var mı gerçekten?

7) Ben bu soruları sorduğum için Allah’sız, din düşmanı mı oluyorum? Yoksa İslamiyet’in evrensel gerçeğinin algılanmaması için 45 yıldır başta Milli Eğitim olmak üzere bu toplumu ayakta tutan sac ayaklarını birer birer özenle kesip, bu toplumu okumayan, düşünmeyen, soru sormayan, araştırmayan ama sadece kendisine dini olarak inanılan insanların ağzından çıkan herşeye inanmak zorunluluğunda hisseden, yoksa günaha gireceğini düşünen bir insan güruhuna dönüştürüldüğünüzü gördüğüm ve buna karşı çıktığım için beni tü kaka mı ilan etmeye çalışıyorsunuz?

8) Günümüz Türkiye İslam’ını evrensellik, aydınlık, hele hele özgürlük olarak görmek olası mı?
9) Gerçek Kur-an dışında ( özellikle bu toplumda ) kadın ne zaman üreten değer oldu da biz farkedemedik? akp iktidar olduktan sonra devlet kadrolarına yerleştirilen yüzlerce- binlerce kadronun en önemli özelliği birlikte çalıştığı kadın personelin yüzlerine bile doğru dürüst bakarak konuşamamaları değil mi? Ben mi yanılıyorum? Türkiye İslam’ında kadın “ana” özelliğinde ötürü kutsal kılınıp, bu kutsallık kullanılarak tektip bir yaşantı yaşamaya mahkum edilmedi mi? Öte yandan aynı kadın, sırf erkek denen zayıf yaratık kendine ve nefsine hakim olamıyor diye şeytan ilan edilmedi mi?  Bu yüzen de tamamen mallaştırılıp, kapatılmaya ve aktif toplum hayatından uzak tutumaya çalışılmıyor mu? Yani günümüz Türkiye’sinde, başta Anadolu ve sonrasında Türkiye’nin herhangi bir yerinde yaşayan kadın kendi hayatına – bağımsız olarak – ne kadar hakim? Babasının veya ailesinin kanatları altından kocasının kanatları altına girmesi neredeyse farz değil mi? Hep böyle istenmiyor, olmuyor mu? Adet görüyor olması ( bunu söylediğim / yazdığım için bile yüzü kızaran, beni terbiyesiz, edepsiz hatta ahlaksız ilan eden o kadar çok kafa var ki  . . . . .) kadının toplumun her alanında ikinci, üçüncü plana itilmesine bahane edilmedi mi? Kadın 2010 Türkiye’sinin İslam anlayışında ( gerçek İslamiyet’te değil ) ne zaman ” birey” oldu da ben farketmedim?
10) En çok da şu namus meselesi var ki neresinden tutsan elinde kalıyor. Gerek dini ve gerekse kültürel olarak bu toplumda erkek daha rahat değil mi? Kadın her zaman bir tehdit unsuru, şeytan, erkeği yoldan çıkartan, ayartan varlık olarak görülmedi mi? Görülmüyor mu? Bu toplumda erkeğin namussuz olduğu gayet iyi biliriz. Türk ve Müslüman erkeğin namusu annesi, kızkadeşi, karısı ve kızıdır. Bizimki tamamne serbesttir. Her konuda kız çocuğuna göre daha özgürdür, özgür kılınır. Yetiştirilirken erkeğin cinselliği hep çok önemlidir. Erkek sünnet olur düğünler yapılır, insanlar böbürlenir, stadyumlar açılır, yemekler yapılır, eğlenceler düzenlenir ve “artık erekek oldun” denir. ( ne demekse? ) Ama öte yandan kız çocuğu adet görür; ki bence sünnetten bin kez daha önemlidir; anne olabilmenin ilk adımını atar, doğurganlık özelliği kazanır ama tokat atılır, dengesizlikle damgalanır, şahitliği kabul edilmez, sürekli kontrol edilir, mal gibi görülür, hep ve her daim baskı altındadır. Hiçbir alanda erkek ile tam eşit kabul edilmez, dövülür, sövülür . . . . . ve tabiki namuslu olması beklenir. Eşi ölen veya eşinde boşanan erkek yalnız olamaz, hemen evlenir veya evlendirilir ama kadın potansiyel fahişe olarak görülür. Bunca gerçekten sonra biri bana kalkıp kadının neden namus timsali olması gerektiğini, neden erkeğin eline, diline ve özellikle de beline en az kadın kadar hakim olmaması gerektiğini / olamadığını / olmadığını ve olmamasının bu toplumda neden hoşgörü ile karşılandığını açılayabilir mi? Daha da önemlisi biri bana bu anlayışın / kuralların gerçek İslam’ın neresinde var olduğunu ispatıyla anlatabilir mi? Bunun neresi İslam? Bu yüzde mi kadını tepeden tırnağa, hemde Allah adını korku sopası yapıp kapatmaya çalışıyorsunuz? Siz nesiniz Allah aşkına? Müslüman mı???
11) İşin bir de başka bir boyutu var. Kadın erkeği tahrik ettiği gerekçesiyle kapatılıyor ve erkekten olabildiğince uzak tutulmaya çalışılıyor. İşin geldiği nokta içler acısı. Kuzey Irak’ta kadınlar sünnet ediliyor hemde bu gerekçeyle !!!
Peki kadın erkeği tahrik eder de erkek kadını tahrik eder mi? Yani kadın tahrik olur mu? HAŞAAAAAA ! Olur mu öyle şey? Kadının öyle bir düşünce / duygu / algısı olmaz, olamaz. Neden? Çünkü olursa kadın “kötü kadın” olur, yosma olur ama aynı durumdaki erkek,erkek! olur ! Öyle değil mi? Erkek kadını istediği gibi kullanır, evli oladığı halde onunla yatar kalkar, dua eder, tövbe eder olur biter ama kadın?
Bana Türkiye’deki İslamiyet’i anlatmayın, ne de var olduğunu savunduğunuzu; bana Kur-an’ın içindeki gerçek İslmaiyet’i anlatın. Sözcük sözcük, harf, sözcük, dizim, anlam,kültür,psikoloji, sosyal tüm etkileşimleri, değişimleri ile beraber, tarihsel, kültürel değişimlerle ispatlayarak ama bilmemkimin  tefsirinden değil, orijinalinden, kendisinden.
Yaratan insanı kızgınlığından, nefretinden değil, ışığından, nurundan sevgisinden yarattı !
Türban derken ???????
Mavi Günler
Paylaş
Etiketler: Cemaattoplumtürban
Önceki Yazı

Değer – Bizi Biz Yapan Değer(lerimiz)

Sonraki Yazı

Bu Çiçek Akşam Ezanıyla Açıyor…

Mehmet Serdar VURAL

Mehmet Serdar VURAL

yazarportal-com-bilgiagi-net-tasviriefkar-com

İlişkili Yazılar

Mehmet Serdar VURAL

Şarkının Adı “Acıtır”

23 Ağustos 2012
5k
Mehmet Serdar VURAL

Dinin Dili

02 Ekim 2010
5k
Mehmet Serdar VURAL

Terbiyeli Fazıl

27 Ağustos 2010
5k
Mehmet Serdar VURAL

Padişahım Çok Yaşa

25 Ağustos 2010
5k
Sonraki Yazı

Bu Çiçek Akşam Ezanıyla Açıyor...

Yorumlar 6

  1. Uğur ÖZALTIN says:
    15 yıl önce

    Güzel ve sorgulayıcı bir yazı olmuş kutlarım
    Türban sorunu çok boyutlu bir sorun olduğu için arap saçına dönmüş vaziyette
    Eski diyanet işleri başkanı işin özünü söyledi geçen gün ki bende bu söze aynen katılıyorum.
    ÖRTÜNME İSLAM GEREĞİDİR AMA İMAN FARZI DEĞİLDİR dedi

    Örtünme kadınlar – nisa suresinde geçen ZİYNET YERLERİNİZİ ÖRTÜN emriyle geçmekte.

    Türbanın bir iman şartı haline getirilmiş olması tamamen bir yahudi tezgahıdır, yahudi hilesidir.
    Bu konuda makalelerim mevcut.
    Kuran da bir çok ayette Rasulallah dahi sorumlu tutulmazken ve SEN HİDAYET ETTİREMEZSİN HİDAYETİ ALLAH NASİP EDER vs cümleler ile Rasulallah bile sadece bir öğütçü olduğu vurgulanırken , başka bir ayette de Meleklere rasuller putlaştırılmaması gerekliliği vurgulanırken BİR METREKARE BEZ PARÇASINI BU KADAR PUTLAŞTIRMAK VE İMAN ŞARTIYMIŞ GİBİ PAZARLAMAK soysuzluğun şerefsizliğin münafıklığın en üst noktasıdır diyorum

    Türbanı sorun halne getirip oy devşirmeye çok yaradığından bu sorunu çıkaranlar iktidar oluyor malesef Türban riba-faizin sosyal tefeciliği gibi sanki. Oylar katlanarak büyüyor

  2. Ahmet AY says:
    15 yıl önce

    Düşüncenize saygı duymakla beraber şu başörtüsü yasağına da böyle “okkalı” tepki koysanız daha objektif olur kanaatindeyim.

  3. İbrahimî Feyzullah YALÇIN says:
    15 yıl önce

    Keşke saçmalamak ücrete tabi tutulsaydı! Ki o zaman herhalde insanlar daha az saçmalardı. Yazarın bundan önce de bir yazısına denk gelmiştim; adam problem yumağı. Zihin sorunlu olduğu için, zorunlu olarak her şeyde, her yerde bir sorun arıyor. Ben, türbanın farziyetini ispatlamasıına ispatlarım da senin kafa buna hazır mı? aslında senin kafa neye tam olarak hazır? evet güzel ve sorgulayıcı cümleleri var ama çoğunlukla ıska! çünki kafası dışında başka hiçbir yeri çalışmıyor.Hep bir problem buluyor ve hep müslümanı sorguluyor. İkna odalarından bahsetmiyor mesela. Kardeş, sen önce ne olduğunu bir ibraz et, sana ona göre cevap verelim. Evet, kadına yapılan zulmü çok iyi irdelemiş, çok güzel çıkarsamalar yapmış ama bir yerde de dur be adam! Yanlış gördüğün bu şeyleri düzeltmek için kaç kişiyle düzgün konuştun? Ve İslamiyetin birden fazla evliliğe cevaz vermesini bu şartlanmış kafanın içine nasıl bırakacağız!

  4. Gürbüz says:
    15 yıl önce

    hocam, sizi tekrar yazarken görmek mutluluk kaynağı oldu benim için, çok mükemmel bir fikir yazısı olmuş gene teşekkürlerimi sunarım…

  5. idris says:
    14 yıl önce

    türbanın dinen var ile yokluğu hususunda yorum yapmak saçmalık,bir kadın hıyarın yaratıcılığına inanıp da sırf bundan sebep türban takıyor olabilir kime ne?hala bu meselenin cumhuriyete zararı dokunabileceği iddiasında bulunup atatürk denen ve kaç kilo rakı içsem “muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur” sözünü asla hayal bile edemeyeceğim sözü söyleme yüreğini taşıyan adamın arkasına onu kemirmek sureti ile sığınmaktan vazgeçin,evet bir kadın düşünelim ki sırf orgazm olurken hıyar kullansın ve bundan ötürü hıyarın kendisine türban emretmesi ile türban takmıştır ve cahit zarifoğlunun bu dizesine kulak verelim
    “ve elbette bunları çabucak geçelim sevgilim.”
    selametle.

  6. tuğbanur beyazıt says:
    14 yıl önce

    Merhabalar Hocam
    Yazdıklarınızın doğruluğu yada yanlışlığı üzerınde durmaktansa böyle hassas bır konu hakkında yaza bılme cesaretınızden dolayı kutluyorum sızı..
    Bizler dınımızden ve tarıhımızden korkutularak buyütüldük yıllarca..Çocukken her yaramazlığımızda Allah yakar dendi,fimlerdeki ve dizilerdeki gaddar ev sahıbı hep para düşkünü,cani,sevimsiz bir adam olarak gösterıldı.Tüm imamlar sapık,tüm başaörtülü kadınlar cahil adledildi..
    Yazınıza yapılan yorumları okudum ya sıze katılıyorlar tebrık edıyorlar yada tumden karsı çıkıyorlar
    Aslında sızınde bahsettığınız gıbı ilgili ayetlerden bahsetsek,sahih hadıslerden derlemeler yapsak yada nebıleyım örtünmenın türk tarıhındeki evrımı incelesek…
    Ben başörtülüyüm
    Böyle mutlu olduğum için kendımı guvende hıssettiğim için,böyle ınandığım için
    Yanı ne yalnızca saçlarımı saklamakla cennete gıdeceğim için nede sokaktakı erkeklerı tahrık etmemek için..Tamamen BEN böyle ıstedığım ve boyle mutlu olduğum için…..Yoksa kavurucu yaz sıcaklarında 35 derece altında ınsanlar yarı çıplak sıcaktan bunalırken,başım,boynum,kollarım ve vucudumun buyuk kısmı kapalıyken kı yasadığım sıkıntıya ne gecmışte Erbakan Hocanın partısı için nede gunumuzde Tayyıp Başkan için nede ana-baba-akraba korkusu için katlanılır…Bu yalnızca ve yalnızca Allah için ve ınsanın kendı huzuru ve mutluluğu için yapılan bır fedakarlıktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Trendler
  • Yorumlar
  • En son
Aşık Veysel ve Kara Toprak Türküsü Hikayesi

Aşık Veysel ve Kara Toprak Türküsü Hikayesi

22 Mart 2019
Ayak Tabanına Veya Göğüse Vicks Sürmenin Faydası Yok

Ayak Tabanına Veya Göğüse Vicks Sürmenin Faydası Yok

24 Ocak 2016

Yok Saymak

28 Mart 2020

Yıldızname Baktırmak Günah mı…Günah…

09 Haziran 2022

Keltepen’in Taşları /Şu Akkuşun Gürgenleri

18 Nisan 2020
Göyçe Zengezur Türk Cumhuriyeti

Göyçe Zengezur Türk Cumhuriyeti

21 Eylül 2022

Tüketicilerin Süt Tozu Dilekçeleri!

97

Fethullah Gülen’e 19 Soru

72

Ayasofya Açılsın Zincirler Kırılsın

70

İslâm Dışı Bir Uygulama: Çocuk Sünneti…

45

Gıda Mühendislerinin Petek Ataman’a Çağrısı

40

Şarkı Sözü Alan Var mı?

39
Bebeğim

Bebeğim

06 Aralık 2025
Güvenlik Görevlisi

Güvenlik Görevlisi

06 Aralık 2025
Aklımda Bir Ses Var

Aklımda Bir Ses Var

06 Aralık 2025
Türkiye’nin Ortak Geleceği: Birlik, Kimlik ve Toplumsal Dayanıklılık Üzerine Kapsamlı Bir Düşünüş

Türkiye’nin Ortak Geleceği: Birlik, Kimlik ve Toplumsal Dayanıklılık Üzerine Kapsamlı Bir Düşünüş

05 Aralık 2025
Nasıl Bir Toplum Olduk. Birinin Ak Dediğine Diğeri Kara Diyor

Nasıl Bir Toplum Olduk. Birinin Ak Dediğine Diğeri Kara Diyor

05 Aralık 2025
Ve Bilirsin

Ve Bilirsin

05 Aralık 2025

Köşe Yazarları

Türkiye Deprem Haritası

 

Ayın Sözü

Lütfen Duyarlı Olalım!

de, da vb. bağlaçlar ayrı yazılır.

Cümle bitişinde noktalama yapılır. Boşluk bırakılır, yeni cümleye büyük harfle başlanır.

Dilimiz kadar, edebiyatımıza da özen gösterelim.

Arşiv

Sosyal Medya’da Biz

  • Facebook
  • İnstagram
  • Twitter

Entelektüel Künyemiz!

Online Bilgi İletişim, Sanat ve Medya Hizmetleri, (ICAM | Information, Communication, Art and Media Network) Bilgiağı Yayın Grubu bileşeni YAZAR PORTAL, her gün yenilenen güncel yayınıyla birbirinden değerli köşe yazarlarının özgün makalelerini Türk ve dünya kültür mirasına sunmaktan gurur duyar.

Yazar Portal, günlük, çevrimiçi (interaktif) Köşe Yazarı Gazetesi, basın meslek ilkelerini ve genel yayın etik ilkelerini kabul eder.

Yayın Kurulu

Kent Akademisi Dergisi

Kent Akademisi | Kent Kültürü ve Yönetimi Dergisi
Urban Academy | Journal of Urban Culture and Management

Ayın Kitabı

Yazarlarımızdan, Nevin KILIÇ’ın,

Katilini Doğuran Aşklar söz akıntısını öz akıntısı haliyle şiire yansıtan güzel bir eser. Yazarımızı eserinden dolayı kutluyoruz.

Gazetemiz TİGAD Üyesidir

YAZAR PORTAL

JENAS

Journal of Environmental and Natural Search

Yayın Referans Lisansı

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Bilim & Teknoloji

Eğitim & Kültür

Genel Eğitim

Kişisel Gelişim

Çocuk Gelişimi

Anı & Günce

Spor

Kitap İncelemesi

Film & Sinema Eleştirisi

Gezi Yazısı

Öykü Tefrikaları

Roman Tefrikaları

Röportaj

Medya

Edebiyat & Sanat

Sağlık & Beslenme

Ekonomi & Finans

Siyaset & Politika

Genç Kalemler

Magazin

Şiir

Künye

Köşe Yazarları

Yazar Müracatı

Yazar Girişi

Yazar Olma Dilekçesi

Yayın İlkeleri

Yayın Grubumuz

Misyon

Logo

Reklam Tarifesi

Gizlilik Politikası

İletişim

E-Posta

Üye Ol

BİLGİ, İLETİŞİM, SANAT ve MEDYA HİZMETLERİ YAYIN GRUBU

 INFORMATION, COMMUNICATION, ART and MEDIA PUBLISHING GROUP

© ICAM Publishing

Gazetemiz www.yazarportal.com, (Yazarportal) basın meslek ilkelerine uymaya söz vermiştir.
Yazıların tüm hukuksal hakları yazarlarına aittir. Yazarlarımızın izni olmaksızın, yazılar, hiç bir yerde kaynak gösterilmeksizin kısmen veya tamamen alıntı yapılamaz.

Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
  • Ana Sayfa
  • Köşe Yazarları
  • Künye
  • Yayın İlkeleri
  • Yazar Müracaatı
  • Kurumsal
    • Misyon
    • Yayın Grubumuz
    • Logo
    • Reklam Tarifesi
  • Yazar Girişi
  • E-Posta

© 2008 - 2021 Yazar Portal | Türkiye Interaktif Köşe Yazarı Gazetesi

Yeniden Hoşgeldin

Aşağıdan hesabınıza giriş yapın

Şifrenimi unuttun?

Parolanızı alın

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi girin.

Giriş yap