Kasıntılıktan eklem yerleri kireçlenmiş, beğenmez kimseyi.
Darmadağınık duygular içinde yüzerken güya haklar herkesi.
Sen gölgemin oynaşmasıyla cebelleşen şirin şebek,
Emirler ve ithamlar yağdır dur, alıp alıp ver kendi kendine,
Ben gölgelerin sahibi, hayatın içgüdülerinin gülümseyişi,
Sen dışgüdülerinin esiri, değeryargılarının pençesi…
Sen günahımı ala ala bitiren,
Sen sevabımı göremeyip hayaTINdan eden,
Blöfe pas, reste rest, çok ta TINN!
Hesabı kitabı sever, onca hesapların ve kitapların arasına
Dipnotlar koyar bana dair, cümle cümle, yığın yığın.
Tekrarlar eder içinde, beş kere, on kere sıkılmadan baygın baygın,
Sen yapaylıkların tercihi, yüzeyselliklerin esiri,
Ben senin içinde büyüttüğün altından sarayların sefiri
Sen rüyalarımın köpükten perisi,
Ben köpükler krallığının beyaz taçlı veziri,
Vezirse Vezir, Şahsa Şah, çok ta TINN!
Ben baymayan bayan arayıp dururken koca hayatın ilmikleri arasında,
Sen ürkmeyen erkek ara dur içindeki uçsuz bucaksız esaretinin kılavuzluğuna.
Baktın mı! içindeki esaretinin, pranga izlerine orda ne yazar,
Her yeni yılın Nevbaharında güzler gördükçe, ne yazar!
Ben virgül ektikçe öyküye, sen nokta koymuşsun,
virgülse virgül, noktaysa nokta; çok ta TIN!
ahmed emin fidan
Noktalar ve virgüller konulur hep. Kimi öyküsüne, kimi senaryosuna. Vee, her fırtınada ipler atılıp köprüler yakılır. Hatta yetmezmiş gibi, son sözler edilir. “Çok ta TINN!” denilir gözler yarı baygın yapılıp, kafa da hafifçe yukarıya kaldırılarak.
Fırtınalı günlerin ardından sütliman anlarında, tın tın konulmuş nokta göz önüne alınır. O noktaya derin derin bakmaya başlarsınız. Oysa ki noktadan başka bir sürü imla işaretlerinin olduğunu düşünürsünüz. Bu noktayı değiştirmek te kolay olmalı bir kere. Noktaya en yakın işaret olarak seçim yapmak kalmıştır geriye. Düşünüp taşındıktan sonra kendinizden bile saklarcasına noktanın altına bir çizik atıp, virgüle dönüştürürsünüz çaktırmadan.
İşin en garip yönü de, noktanın altına atılan çizginin virgüle dönüşmesinin hiç te zor olmadığıdır. Çünkü kalp inanmak ister. Yalan da olsa, kanmak ister. Noktanın virgüle dönüştürülmesindeki çengel var ya, adı üzerinde ÇENGEL, adeta mazoşistleştirir çoğu insanı.
Batarsa bana batsın, yanarsam ben yanayım der yürek, bile bile LADES diyerek.
O halde şimdi, devam mı VİRGÜL tamamm mı NOKTA ve SORU İŞARETİ
Yoksa ikinci perdenin ilk senaryosunun, son paragrafından sonraki işaret mi, NOKTALI VİRGÜL )))
Yok yok. Ne nokta ne virgül ne de noktalı virgün keser sizi. Siz hala mazoşist duygularınızla daha uzun dönemli bir işaret ararsınız. Çünkü papatya falında dördüncü denemede de olsa “SEVİYOR” da kalmıştı bir kere. Bitmemeliydi, bitemezdi. Neyse neyse olmayacak… dersiniz ve hemen peşinden beyniniz şimşeklenir bir anda. Veee, “buldummmm!!!” diyerek içciğerizinzen haykırırırsınız. Ne güzel bir buluştu bu.
Çok ta TINN ladığınızdan bu yana en güzel işaret yerini alacaktı hayatınızın senaryo metninin paragrafları arasında. Keşfettiğiniz noktalama işaretini bulmanız zor olmamıştı cümlenizin bitimindeki noktada.
Son cümlenin son sözcüğünün ardına bıraktığnız tek noktanın yanına kondurduğunuz iki nokta daha ilave ederek elde ettiğiniz ÜÇ NOKTA içinizdeki aşkı, sevgiyi, birlikteliği taşıyacaktı sonsuzluklara… (((ÜÇ NOKTA )))
İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümünde lisansını (1993) tamamladı. İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Fakültesi’nde Personel Yönetimi / İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı’nda yüksek lisansını tamamladı. (1996) Doktorasını M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mahalli İdareler ve Yerinden Yönetim bilim dalında, Büyükşehirlerde Kentiçi Ulaşım Hizmetlerinin Entegrasyonu ve Yönetimi, İstanbul Metropoliten Alanı İçin Bir Model Önerisi adlı teziyle tamamladı. (2004).
Halen Ordu Üniversitesi’nde (Deniz Bilimleri Fakültesi, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği bölümünde öğretim üyesi.
ICAM Network ve ICAM Publishing Genel Yayın Koordinatörlüğünü, OJOP Çevrimiçi Bilimsel Dergi Yayıncıları ve Editörleri Platformu Dönem Başkanlığını, KADOÇED Genel Başkanlığını, TİGAD (Türkiye İnternet Gazeteciliği Derneği) Ordu Temsilciliğini, KAŞYAD Başkanlığını, KARAV Müt. Heyeti Başkanlığnı yürütmektedir.
Eserleri:
Kent, Ulaşım, Yerel Yönetim, Bilişim Teknolojileri, Estetik, Kent Kültürü, Çevre, Kurumsal Etik, Bireysel İletişim ve Kurumsal İletişim Sistemleri, Siyaset, Yönetim Bilimleri, Mizah, Şiir ve Edebiyat, Kişisel Gelişim, Hukuk-Siyaset-Eğitim Felsefeleri alanlarında 10’dan fazla kitap, yüzlerce makale, bildiri, 1000’den fazla köşe yazısının müellifidir.
Online Bilgi İletişim, Sanat ve Medya Hizmetleri, (ICAM | Information, Communication, Art and Media Network) Bilgiağı Yayın Grubu bileşeni YAZAR PORTAL, her gün yenilenen güncel yayınıyla birbirinden değerli köşe yazarlarının özgün makalelerini Türk ve dünya kültür mirasına sunmaktan gurur duyar.
Yazar Portal, günlük, çevrimiçi (interaktif) Köşe Yazarı Gazetesi, basın meslek ilkelerini ve genel yayın etik ilkelerini kabul eder.
Yayın Kurulu
Kent Akademisi Dergisi
Ayın Kitabı
Yazarlarımızdan, Nevin KILIÇ’ın,
Katilini Doğuran Aşklar söz akıntısını öz akıntısı haliyle şiire yansıtan güzel bir eser. Yazarımızı eserinden dolayı kutluyoruz.