Yazar Portal | Turkiye Interaktif Kose Yazarı Gazetesi
Cuma, Aralık 5, 2025
  • Giriş Yap
  • Ana Sayfa
  • Köşe Yazarları
  • Künye
  • Yayın İlkeleri
  • Yazar Müracaatı
  • Kurumsal
    • Misyon
    • Yayın Grubumuz
    • Logo
    • Reklam Tarifesi
  • Yazar Girişi
  • E-Posta
Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
  • Ana Sayfa
  • Köşe Yazarları
  • Künye
  • Yayın İlkeleri
  • Yazar Müracaatı
  • Kurumsal
    • Misyon
    • Yayın Grubumuz
    • Logo
    • Reklam Tarifesi
  • Yazar Girişi
  • E-Posta
Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
Yazar Portal | Turkiye Interaktif Kose Yazarı Gazetesi
Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
Anasayfa Yazarlar Çapar KANAT

Gıda Mühendislerinin Petek Ataman’a Çağrısı

Çapar KANAT Yazar Çapar KANAT
24 Mart 2011
Çapar KANAT
40
407
Paylaşma
5.1k
Görüntülenme
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

300 bin Mezun Öğretmene karşılık  her yıl atanabilen öğretmen sayısı 30-50 bin arasında. Fakültelerin Gıda Mühendisliği bölümü binlerce gıda mühendisi mezun ediyor ve Tarım Bakanlığı’na dirhem ile Gıda Mühendisi alınıyor.  Öğretmen, mühendis yetiştiren Fakültelere her yıl kaç öğrenci alınacağının eğitim planlamasını yapanlar mı yanlış yapıyor, yoksa gerektiği kadar öğretmen ve Gıda  Mühendis istihdam etmeyen kamu kuruluşları mı ?

Bizce ikincisidir. Eğitimde sınıfta öğrenim görenlerin sayısının standardı 20 öğrenciye bir öğretmendir. Bu standardı  Eğitim Bakanlığımızın yakaladığını söyleyebilmek güç.  Peki gıda denetiminde hangi kapasitede gıda üretimine kaç gıda mühendisi veya denetim elemanı düşmesi gerektiğinin bir standardını ortaya çıkartan yok. EFSA (AB Gıda Güvenlik Kuruluşu) yazar ve yayınlar ise bizim Tarım Bakanlığı da onu kopyalar tercüme eder ama uygulamaz.

Eğitim fakültelerinden mezun olan işsiz Gıda Mühendisleri facebookta, google’da  site kurup seslerini, kendi oda başkanları Sayın Petek Ataman’a duyurmak istiyorlar. işte mektupları;

Sayın PETEK ATAMAN

‘’Ben bir Gıda Mühendisi olarak bağlı olduğumuz bir odanın olmasından dolayı kendimi şanslı görüyorum. Şanslı görmemdeki en önemli neden Gıda Mühendislerinin hak arama ve mesleğe gereken değerin verilmesi noktasında tek başına hareket etmesinin bir fayda sağlamayacağı, bunun bir kuruluş önderliğinde ve yönetiminde tüm meslektaşlar tarafından gerçekleştirilmesi gerektiği herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Gıda mühendisleri için bu kuruluş Gıda Mühendisleri Odasıdır. Gıda Mühendisleri Odasının bütün gelirleri Gıda Mühendislerinin ödediği üye aidatı ve kazandırdığı diğer gelirlere dayanmaktadır. Şu anda Gıda Mühendislerinin en önemli sorunu ise işsizlik ile birlikte gerek kamuda gerek özel sektörde gereken değerin verilmemesidir. Biz gıda mühendisleri olarak GIDAMO’dan sorunlarımıza çözüm bulmasını bekliyoruz. Her meslekte olduğu gibi bizim mesleğimizde de değişik siyasi görüşlere sahip arkadaşlarımız var fakat GIDAMO’nun siyasi bir duruş sergilemesi (referanduma hayır, ulaşım zammı protestosu basın açıklaması torba yasaya hayır vs…) hem bu görüşte olmayan insanların Gıda Mühendislerini yanlış tanıması hemde GIDAMO’nun vazifesi olmayan bir işi yapmasına, bir meslek örgütü gibi değilde bir siyasi parti gibi davranması sonucunu doğurmakta ve meslektaşlarımızdan büyük tepki almaktadır. Hatta birçok meslektaşımız bu yüzden odaya kayıt olmamaktadır. Ayrıca Tarım Bakanlığı’nda çalışan Ziraat Mühendisi sayısı 8.206, Veteriner sayısı 3.053 iken ihtiyaç olmasına rağmen Gıda Mühendisi sayısı sadece 702’dir. Biz özellikle odanın kamuda istihdam noktasında daha aktif olmasını bekliyoruz.

GIDAMO’nun bazı konuları, Gıda Mühendisleri adına yargıya taşıması gerektiğini düşünüyoruz diğer meslek dallarının yargıya taşıma konusunda yaptığı çalışmalardan birkaç örnek vermek gerekirse;

Örneğin kamuya personel alımlarında Diyetisyenlik kadrosuna Gıda Mühendisleri’nin de başvurma imkânı bulunurken Diyetisyenler bunu mahkemeye vererek engellemiştir.

Bir diğer örnek Gıda Mühendisleri, Beslenme ve Diyetetik bölümünden yüksek lisans yaparak diyetisyen olabilme imkânına sahipken Beslenme ve Diyetetik bölümü hocaları olayı yargıya taşıyarak bu imkânı Gıda Mühendislerinin elinden almıştır.

Oysa yeni yasa ile süt ve süt ürünleri işleyen yerleri Veterinerde denetleyebilmekte, hububat ve ürünleri işleyen yerleri Ziraat Mühendiside denetleyebilmektedir oysaki bu meslekler bu konuda birkaç ders dışında hiç eğitim almamıştır bu yerleri denetleme yetkisi sadece Gıda Mühendislerinin olmalıdır. Neden bu konu Gıda Mühendisleri Odası tarafından yargıya taşınmıyor? Bu olayı yargıya taşıyarak diğer meslek dallarının gıda denetim yetkisi iptal edilmek suretiyle gıda denetiminin sadece Gıda Mühendisleri tarafından yapılması dolayısı ile kamuda binlerce Gıda Mühendisi istihdamının oluşturulması sağlanabilir.

Odanın bu konuda biran önce harekete geçmesini bekliyoruz. Ayrıca Gıda Mühendislerinin kamuda istihdamını Petek hanımın çıktığı her televizyon programında ayrıca belirtip bu konuda bir kamuoyu oluşmasını sağlanmalıdır. Bugün oda bakandan randevu istemesine rağmen görüşmeyi başaramamıştır bu Tarım Bakanlığında Gıda Mühendisinin bulunmayışından kaynaklanmaktadır. Tarım bakanlığına ne kadar Gıda Mühendisi istihdam edilirse bizi ilgilendiren yasaların oluşum sürecinde, kamuya istihdam edilecek personel konusunda vs her konuda karşımızda bizi dikkate alan, bakanlıkta yapılan çalışmalar hakkında bizi bilgilendiren, o süreçler içinde bizimde aktif rol almamızı sağlayan, bu çalışmalara bizzat müdahil olabilen, bu müdaheledede Gıda Mühendislerinin hakkını savunabilen meslektaşlarımızı bulabilmemiz o kadar kolay olacaktır. Biz Gıda Mühendisleri olarak kamuda istihdam konusunda yoğun bir çalışmaya girmenizi bekliyoruz. ‘’ diyorlar.

TÜM GIDA MÜHENDİSLERİ ADINA

” Tüm Gıda Mühendisleri adına ” yazmışlar ama tüm işsiz gıda mühendisleri de yukarıdaki gibi mi düşünüyorlar ? İşsiz Gıda Mühendislerinin yorumlarını bekliyorum.

 

https://groups.google.com/group/cigsutureticileri

 

Paylaş
Etiketler: EFSAgerçek gıdagıdagıda denetimigıda güvenliğiGıda Mühendisigıda mühendisi istihdam sayısıgıda mühendisleri odasıpetek atamanreferandumTARIM BAKANLIĞITarım Bakanlığında kaç tane gıda mühendisi var
Önceki Yazı

Küçük Kurbanlar “Büyük Oyun”lar

Sonraki Yazı

Düşünüyorum

Çapar KANAT

Çapar KANAT

İlişkili Yazılar

Çapar KANAT

Bakanlık Et Ve Süt Kurumuna Havada Su Dövdürüyor

13 Haziran 2017
5k
Çapar KANAT

Çiğ Sütün Perakende Satışına Düzenleme

19 Kasım 2015
5k
Çapar KANAT

Gerçekte Çiftçi Mazotta Destekleniyor mu?

07 Eylül 2015
5k
Çapar KANAT

1 Litre Çiğ Sütün Maliyeti – Mart -2015

31 Mart 2015
5k
Sonraki Yazı

TÜSİAD'ın Anayasa Taslağı

Yorumlar 40

  1. ayşe gül says:
    15 yıl önce

    BİR GIDA MÜHENDİSİ OLARAK(2 YILDIR İŞSİZ)BU MEKTUBA AYNEN KATILIYORUM VE ODAYA YOLLADIM.ÖZELDE VE DEVLETTE ARTIK SESİMİZİN DUYULMASINI VE ADAM YERİNE KONULMAMIZIN VAKTİNİN GELDİĞİ KANAATİNDEYİM.
    SAYGILARIMLA…
    İŞSİZ GIDA MÜHENDİSİ
    AYŞE GÜL

  2. damla akarsu says:
    15 yıl önce

    idealler adına bu bölümü okudum.geleceğin mesleği dediler.araştırdım gerçekten gıda adına heryerde lazım.fakat sonuç hiç iyi olmadı.bizler çok yüksek puanlarla okuduk bu bölümü.istesek ziraat müh. yada veteriner olurduk çok rahat.bizler 85le atanamazken 55 puanla atanan ziraatçi veterinerler var.yıllardır atamamız yok.ortada kaldık.biri sesimizi duysun artık.gmo dan bize hayır yok.böyle bir odaya bağlı olduğum için utanıyorum ben.dans kursu düzenliyor biz işsizken.bu nasıl zihniyet?

  3. A. B. Türker says:
    15 yıl önce

    odanın bize daha çok sahip çıkması lazım.siyasi görüş sergilemesi bizi daha kötü durumlara düşürmekte.biz hepimiz sosyal demokrat değiliz ki her eylemde yer alıyor ! her programda her fırsatta atanma konusunun konuşulması lazımken sürekli başka başka şeyleri boykot ediyor oda.bugün 5n1k da bakalım neler konuşulacak..

  4. teoman kara says:
    15 yıl önce

    geleceğin mesleği dediler ama hangi geleceğin mesleği olacağını söylemediler bu yüzden seçtik bu mesleği ama bakıyorummda ziraat müh veterinerler 50 ile atnıyorlar biz 85 ile açıkta kalıyoeuzz mektuba aynen katılıyorum ve odayada yolladımm zaten oda bizim hakkımız kamuda savunmuyorr savunamıyorr kamuya alımları artırmak için eylem yapmıyorlar ama muhalefet partisinin bir kolu gibi davranıyorlar

  5. eda says:
    15 yıl önce

    84 puanla atanamayan bir gıda mühendisi olarak mektuba katılıyorum az bile yazılanlar. ziraat müh. veya vet. olsaydık şimdi çoktan atanmıştık.bu odaya daha ne kadar tahammul edebiliriz bilmiyorum. artık bizim için bişey yapmayı düşünüyolar mı acaba??

  6. emrah kassap says:
    15 yıl önce

    artık yeter oda sesimiz ol bizlerin ben 87 ile açıkta kalıyorsam diğerleri 50 ile yer beğenmiyorsa ve gıda denetimlerini bizim yeimize başkaları yapıyorsa artık çık yak bişeyleri bizde o ateşi tüm yurda yayalım eylemse eylem yapalım ama çık hakkımızı savun oda olarakk

  7. ramazan says:
    15 yıl önce

    atamam yeni oldu.. ama atanana kadar göbeğimiz çatladı… atama beklemek nedir iyi bilenlerdenim. şuan atanan başka meslekten arkadaşlar puanlarımızı sorunca ooooo sizin puanlar baya yüksekmiş tepkisiyle karşılaşır olduk… puan yüksek ama aynı işi yaptırdılar yaptırıyorlar bize. umarım hak yerini bulur meslektaşlarımda hedeflerine ulaşır… mesleğimizi bu durumlara getirenlere fazla diyecek bişey yok. haksızlar çünkü durum ortada.son olarak odaya bişeyler söylemek gerekirse; siyaseti bırak işine bak eyy GIDAMO….

  8. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    Bu mektup bütün gıda mühendislerin ortak sesi olarak yayınlanmıştır..Artık oda başkanımızın bu sesi duyup asıl işi olan gıda mühendislerin dertleri ve sorunları ile ilgilenmeli.Eğer gerçekten siyaset yapmak istiyorsa milletvekili aday olma şansı vardı başvursaydı keşke…Biz gıda mühendisleri olarak toplumsal olaylara karşı gerekli hassasiyetimizi tabiki göstermeliyiz ama bunu siyaset yaparak değil….Oda kendisine çeki düzen vermeli ve gıda mühendisi istihdamı hakkında ne gerekiyorsa bir an önce yapmalıdır…Teşekkürler..

  9. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    Asıl işsiz gıda mühendisleri böyle düşünmektedir…Hatta işsiz iş bulan kısacası bütün gıda mühendisleri odanın başkanının bu şekilde dawranmasına karşı…Eğer oda bi nebze üyeleri için çalışsa butür tepkiler hiç yaşanmaz çünkü oda bizim için tek resmi statü ve herzaman arkasındayız ancak işlerini yaptıkları sürece…Teşekkürler.

  10. duygu says:
    15 yıl önce

    4,5 yıl oldu mezun olalı.. hala bekliyorum belki birseyler düzelir die.. ama bizim alanımız olan herşeyi başka meslek grupları (veteriner, ziraat müh., kimyager vb.) ile paylaşmaktan ve gereken hakkımızı alamamaktan sıkıldım.odamızın sesimiz olmasını istiyoruz bizim haklarımızı savunmasını istiyoruz. devlette ki ve özelde ki hakkımızı almak istiyoruz.herşeyden önce sağlık diyoruz peki bu sağlığı oluşturan en önemli unsur gıdaların denetimi hijyeni içeriği neden gerektiği değeri almıyor.

  11. nimet yılmaz says:
    15 yıl önce

    Avrupa birliği üyeliğine Türkiye’nin gıda alanında daha kat etmesi gereken çok yol var ve bunun ilk adımı olarak gıda mühendislerine hak ettiği yeri vererek başlanmalıdır.Bu ülkede fırınlar veterinerler tarafından denetlenmeği,toplu zehirlenmerin yaşanmadığı,kontrolsuz üretimin önüne geçildiği,gelen turistlerin korkmadan yemek yiyebildiği ve önüne gelenlerin(veteriner,ziraat,kimya,biyoloji..)çakma gıda mühendisi olarak dolaşmadığı zaman birşeyler rayına girer.Burda en büyük sorumluluk tabiki devlete düşmektedir.odaya gelince onlar siyaset rant peşinde koşmaya devam ediyorlar,onları şuan ki yönetim anlayışıyla biz gıda mühendislerini temsil etmedikleri ortada. SAYGILARIMLA

  12. ibrahim says:
    15 yıl önce

    Petek Hanım tabi bizim sorunlarımızı dile getirecek hali yok. Çünkü maalesef odamız siyasi bir parti gibi çalıştığından sorunlarımızı dile getiren bile olmuyor. Odamız Gıda ile alakalı çıkan her yasaya itiraz ettiği kadar Kimyagerlerin Ziraat mühendislerinin veterinerlerin bizim işimizi neden yaptığını sorgulasa ve bunu dile getirse biz yani tüm Gıda Mühendisleri en azından mesleğimizin önemini tüm Türkiyeye duyururuz. Bunlar temennimiz fakat Petek Hanım’ın tuzu kuru. Oda Bugüne kadar ne zaman itiraz ettiki. Odamızın bu konuya neden karşı çıkmıyor. Bu oda başkanlarıyla farklı bir bağı mı var? Tarım Bakanlığı Neden Gıda MÜHENDİSİ ALMAZ.. Bunu neden Gıda mÜhendisleri odası Başkanı DİLE GETİRMEZZ.. Acaba Gıda Mühendisleri Odasının Başka ne tür bi işi olabılır.. Bizler bunu merak ediyoruz..

  13. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    İLK OLARAK BİZİM SESİMİZİ DUYUP HABER YAPMANIZDAN DOLAYI ÇOK> TEŞEKKÜR EDERİM TÜM GIDA MÜHENDİSLERİ ADINA EDERİZ…>> YAZINIZDA DA BELİRTTİĞİNİZ GİBİ BİNLERCE GIDA MÜHENDİSİ> MEZUN OLUYOR VE ALIMLAR ÇOK AZ BU NEDENLE 85 PUAN ALTINDA HATTA 90> PUANIN ALTINDA PUAN ALAN GIDA MÜHENDİSLERİ ATANAMAMAKTIR. SN BAKAN> HERYERDE GIDA DENETİMİNİ ARTTIRDIK DİYE SÖYLÜYOR AMA GIDA> DENETİMLERİNİ KİM YAPIYOR YADA KONTROL ŞUBELERDE GIDA> MÜHENDİSİ ADEDİ KAÇTIR..DOĞRU GIDA DENETİMİ YAPILIYOR AMA> NİTELİK AÇISINDA ÇOK ÇOK DÜŞÜK ÇÜNKÜ 1-2 HAFTALIK EĞİTİM> VERİLEREK VETERİNER-ZİRAAT-KİMYACILAR VE SAĞLIKÇILAR DENETİM> YAPMAKTADIR. İSTEĞİMİZ BAKANIN MESLEĞE GEREKEN DEĞERİ VERMESİ> VE ODA BAŞKANIMIZIN SİYASETİ BIRAKIP GIDA MÜ> HENDİSLERİNİN DERTLERİ İÇİN ÇABA GÖSTERMESİDİR…>> İLGİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM BAŞARILARINIZIN DEVAMINI> DİLERİİM…

  14. FıraT says:
    15 yıl önce

    2010 haziranda mezun oldum bircok iş görüşmesine gittim bu işletmelerin bizi sömürü malzemesi olarak görmesi çok kötü siz kimsiniz nesiniz diye her gittigimde tepki göstermek geliyor icimden 4-5 yıl ailemiz binbir emekle bizi okuttu üniversitede, bu muameleyi görmemiz meslek olarak çok üzücü… gıda mühendisleri odası dans kursu düzenleyeceğine ziraat veteriner ve bizim meslek alanımızda iş yapan diğer mesleklere dava açmalı hakkımızı savunmalıdır..benim puanımda 82 azda olsa şansım umutla açılacak kadroları bekliyorum ..bazı aksilikler oldu işe kendim girmedim bazısı oldu beni almadılar ama bir gercek var bu tarih oldu hala İŞSİZİMM ! …

  15. dilek says:
    15 yıl önce

    Gıda içerisinde et,süt ve süt ürünleri,su,alkol,işlenmiş tarım ürünleri,kuruyemiş,şekerli ürünler,konserve ürünleri,hazır gıdalar,çeşit çeşit içecekler,bisküviler,cipsler,meyve sebze ürünleri… gibi bir sürü kol varken nasıl alıyorda sadece et konusuna hakim veteriner hekimler gıda mühendislerinden daha fazla atanabiliyor, hemde daha düşük bir puanla?? Bu arada sadece işlenmiş gıdalardan bahsediyorum, çünkü veteriner ya da ziraat mühendisi hammaddeyle ilgilenir, işlenmesi ise Gıda Mühendisinin sorumluğundadır, ona rağmen durum böyle.Odaya gelince yaptıklarının kesinlikle YETERSİZ olduğunu ve bizi sanki sadece pastane, fırın sorumlusu olarak gösterdiklerini düşünüyorum.Devletteki isttihdamımız artıracak daha ETKİLİ çözümler üreterek HAYATA geçirmelerini bekliyorum.

  16. arzu özbudak says:
    15 yıl önce

    GIDA MÜHENDİSLERİNİN İŞSİZ OLMASI SADECE GIDA MÜHENDİSLERİNİN SORUNU DEĞİLDİR. BU HER GÜN BAKKALDAN MARKETTEN ÇARŞIDAN PAZARDAN ALIŞVERİŞ YAPAN BU YERLERDEN GIDA ALIP TÜKETEN ÇOCUKLARINA BU GIDALARI TÜKETTİREN HERKESİN SORUNUDUR. ÜRETİMDE MALİYETİ DÜŞÜRMEK İÇİN YAPILAN SAHTEKARLIKLAR,ÜRETİM HATALARI DENETİM HATLARI… DENETİMSİZ ÜRETİLMİŞ, SATILMIŞ VE SATIN ALINMIŞ HER GIDA BUNLARI TÜKETENLER İÇİN POTANSİYEL TEHLİKE OLUŞTURMAKTADIR. LÜTFEN KENDİSİNİ, SAĞLIĞINI DÜŞÜNEN HERKES GIDA MÜHENDİSLERİNİ VE İSTİHDAM KONUSUNDAKİ MÜCADELEMİZİ DESTEKLESİN.

  17. nehir bektaş says:
    15 yıl önce

    bende tüm kelimesini titizlikle okudum ve sonuna kadar katılıyorum.kendini oda sanan bi odaya sahibiz.ki bu yüzden üye bile olmadım zaten.amaçsız ve anlamasız geliyo.tabi bazı arkadaşlarımızın hakkını yememek lazım ama bence başkanlar yanlış..sadece kendi maaşına bakıyolar devlet memuru gibi bence…çok üzgünüm daha ağır şeyler yazıcam ama sıkıyorum kendimi..biz neyiz yaaaa biz güya mühendisiz arkadaş!!!bize yapılan bu muamale benim ve tüm diğer arkadaşlarımın psikolojisini bozdu.mantık sınırları içerisinde yapılacak bişi varsa destek olim yoksa boş boş konuşup ben onları okurken bana zaman kaybettirmesinler!!!gönüllülük adına bişi yapıosalar adam gibi yapsınlar.mesleğimden tiksindim her Allahın günü lanet ediyorum.mutsuzum.kimsenin bana bunu yapmaya hakkı yok!!!

  18. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    Sn Çapar Kanat bize gıda mühendisleri olarak hertürlü her platformda sesimiz ve destek olmanızı bekliyoruz. Aslında bunu oda başkanından istemeliydik ama maalesef başkan sizin yaptığını kadar bile çaba sarf etmiyor.Siz en azından şikayetleri, sıkıntılara kulak veren bir yazar, düşünür, araştırmacı olarak bize büyük destek olacağınızı umut ediyoruz. Size gıda mühendislerin Abbas Güçlü’sü gözüyle bakmak istiyoruz…Saygılarımla…

  19. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    Sizce bu mektup neden yazılıyor, neden gıda mühendisleri odaya bu kadar soğuk; işte cevaplar…
    1- Son 5 yılda devlete kaçtane gıda mühendisi alındı rakamı söylemek istemiyorum çünkü oldukça komik…Peki oda ne yaptııı alımların fazlalaştırmak için hiç…
    2- Oda istihdam yerine Cumhuriyet mitinglerine, katıldı, her platformda siyaset yaptı, hükümet eleştirdi, Dans kursları, piknik vb. düzenlediii..
    3- Oda hiç bir platformda meslek adına birşeyler söylemedi, Ziraat odası başkanı çıktı gıda hakkında konuştu, Veterinerler çıktı konuştu, Doktorlar çıktı konuştu ama oda çıkmadı bir kere çıktı onda da siyaset yaptı herzaman ki gibi…
    4- Veterinerler, Ziraatçiler kanunlar çıkarken sürekli mecisteki komisyonlarda lobi çalışması yaptı oda ne yaptı muhalefet yaparak kanun çıkmadan muhalafet turları yaptı..
    5- Daha önce yutkur, sosyal hizmetler, sağlık bakanlığı gibi kurumlar Gıda mühendisi istihdam edebiliyorlardı.Diyetisyenler mahkeme açtı ve bu kurumlar artık gıda mühendisi yerine diyetisyen istihdam ediyorlar. Bu mahkeme esnasında oda ne yaptı neden kimse hak hukuk aramadı, neden istihdam için çaba sarf edilmedi.
    6- Ewet istihdam için oda hiç bişi yapmadı denemez. Yaptığı sadece müdürlüklere tavsiye niteliğinde mektup göndermek..Buna da şükür.

    Bence oda mühendislerin devlette istihdam edilmesini çok istemiyor. Çünkü devlete giren her mühendisin odaya bağlılığın kalmadığını biliyor ve aidat telaşına giriyor. Eğer oda gerçekten vasıflarını yerine getirse hiçbir gıda mühendisi odadan ayrılmaz hatta destek için ne gerekiyorsa yapacağından eminim …Saygılar

  20. Özlem says:
    15 yıl önce

    Tarım Bakanlığında’ki gıda mühendisi sayısının arttırılması gerekmektedir. Gıda denetimleri halkın sağlığı açısından gıda mühendislerine bırakılmalıdır.
    Bu konunun öneminin kamaoyuna duyurulması, gündeme getirilmesi ve gerçeklerin görülmesinin sağlanması açısından odanın üstüne düşeni yapmasını beklemekteyiz.

  21. Ankaralı says:
    15 yıl önce

    Arkadaşlar bende bir konuya açıklık getirmek istiyorum. Bence sorunun en büyüğü zaten baknlığın ismi bilindiği gibi bakanlığın ismi TARIM BAKANLIĞI bence bizim odanın bakanlığın Tarım ve Gıda Bakanlığı olarak ikiye ayrılması gerekmekte bunun üzerine düşülürse bence GIDA MÜH:, ZİRAAT MÜH: ve VETERİNERLERİN görevleri birbirinden ayrılabilir. Yoksa oda zaten çalışmıyo boş başka türlü birşey olacağı yok. Çünkü TBMM ve her yerde Ziraat Odaası çok güçlü Odalar ve Borsalarda bile birinci nerdeyse Makinacılarla birlikte. O yüzden nacizane tavisiyem. Odanın herhangi bir çalışması zaten yok bari birşeylere başlıyacaksa bu konunun üzerine eğilsinler ve bizi sayın Mehti EKER’ den kurtarsınlar. Çünkü herşeyin başı o, çünkü Sn. EKER resmen açıklıyor ben gıdacıları sevmiyorum diye,eee ne olacak bu durumda yapacak teş şey bunun önüne geçmek. Birde bir noktayı dile getirmek istiyorum.
    Saygılarımla

  22. Mürşide says:
    15 yıl önce

    Yukarıdaki mektuba aynen katılıyorum daha kan tahlili okumayı bilmeyen barajı geçemeyip atanmış diyetisyenler varken bu konuda bilgili yetkin gıda mühendisinin hakkı elinden alınabiliyorsa diğer meslek gruplarının da bizim işimizi yapma hakkı olmamalıdır bu sorunu bizler kişisel olarak mı çözelim yani, aidat toplamak dışında ne işe yarıyor acaba bu oda? öğrenciyken fakültemize gelip carcar konuşmuşlardı biz de iyi birşeyler olacak sanmıştık bunlar bu kafayla devam ederse şimdiki iş imkanlarımızı da kaybedeceğiz keşke onlardan kurtulma imkanımız olsa bizim hakkımızı savunacak birileri yerlerine geçebilse ama… Burada sesini duyurmaya çalışan arkadaşlarıma canı yürekten destek veriyorum umarım hiç olmazsa bunlar sesimizi duyurmaya yeterli olur.

  23. Sevcan says:
    15 yıl önce

    İşsiz bir gıda mühendisi olarak bu yazıya aynen katılıyorum hatta odanın mail adresine 0 kere mail attım aynı yazıyı…

  24. Sevcan says:
    15 yıl önce

    10 kere olacak 0 kere değil tabi:)

  25. AYDA says:
    15 yıl önce

    HERKES KENDİ İŞİNİ YAPSA SORUNLARIN BÜYÜK BÖLÜMÜ YİNE AŞILACAK.MESELA GIDA MÜHENDİSLERİ ODASI SİYASET YAPMASA ADINA YAKIŞINA YAPIP GIDA MÜHENDİSLERİNİN HAKLARINI KORUSA MESLEĞİN OLMASI GEREKTİĞİ YERİ VE GEREKLİLİĞİNİ KONUŞSA …ALMAZDI BU KADAR BEDDUA..ÇİKOLATA FABRİKASINA, SÜT FABRİKASINA DENETİME VETERİNER GÖNDERİLMESE GIDA MÜHENDİSİ GÖNDERİLSE BU YETKİYİ VERENLERE ,SORUMLULARA OLMAZDI BU KADAR BEDDUA…FİZİKÇİ FİZİK DERSİNE GİRSE MESALA SINIF ÖĞRETMNLİĞİ YAPMASA DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENİ MATEMETİK ÖĞRETMEYE KALKMASA..FEN BİLİGİSİ ÖĞRETMENİ MEZUNU Bİ ADAM HAVA KONTROLÜ OLMASA KENDİ İŞİNİ YAPSA, KENDİ İŞİNİ YAPMAYA ENGELLER ÇIKARILMASA HERKESİN YÜZÜ BİRAZ DAHA GÜLCEK , HERKES OLMASI GEREKTİĞİ YERDE OLSA VE YAPMASI GEREKENİ YAPSA SORUNLARIN ÇOĞU DÜZELECEK, HAKLI HAKKINI ALCAK DAHA MUTLU OLUNUCAK….

  26. Bilge Kağan says:
    15 yıl önce

    Konu ile ilgilendiğniz ve bizleri gündeme taşıdığınız için teşekür ederim. 13 yıllık gıda mühendisiyim, özel sektörde çalışıyorum. ancak yıllardır süregelen istikrarsız gıda denetim politikamız, özel sektörde işleri bitirdiği, şartları kötüleştirdiği gibi devlet alımları da çok az olduğu için beni ve meslektaşlarımı zor duruma düşürdü. ben bu vakitten sonra devlet kapısına yönelmek zorunda kaldıysam da diğer arkadaşlarım gibi 2008’de 81 puanla açıkta kaldım, 2010’da da muhtemelen bu puana yakın olan puanımla açıkta kalacağım. zaten 85 puanın altını alan bir gıda mühendisi 2 yıl sonraki KPSS sınavına çalışmaya başlamakta. işte bu noktada odamızın devreye girmesini istiyoruz. hem özelde, hem devlette, biz nasıl başka mesleklerin yerini ikame edemiyorsak, başka mesleklerin de bizim görevimizi yapmaması gerekliliğini savunması, bizleri ön plana çıkarmasını istiyor ve umut ediyoruz. üstelik de mezun durumda 7000’den fazla ve 80 paundan yukarı puan almış 1300 – 1400 adet gıda mühendisi açıkta beklerken.

  27. atilla says:
    15 yıl önce

    siyaset yapıcaksanız gıda muhendıslerı adı altında partı kurup oyle yapın,yok eger gıda muhendıslerı odasıysanız gıda muhendıslerının cıkarlarını koruyun,onların isteklerını dıle getırın.

  28. CEYLAN says:
    15 yıl önce

    Odaya şunu sormak istiyorum: Her ay çıkardıları dergide bir sürü firma tanıtımları,firmaların yaptıkları işler yer alıyor.Her firma övüyorda övüyor kendini.Oda o röportajları yaparken şunu soruyorlar mı ki: Bünyenizde KAÇ GIDA MÜHENDİSİ hangi koşullarda çalışıyor?? Çoğu gıda firmasında biyolog,kimyager veteriner hekim çalışıyor,ya biz?Sadece devlet alımlarında değil özel sektör istihdamında da problem var.BİŞEY YAPMALI! ODA istihdamımızı artıracak işlere imza atmalı.ODA DUY SESİMİZİ!

  29. Seren Yadigar says:
    15 yıl önce

    Sayın Çapar Kanat,
    İlk önce mektubumuzu yayınladığınız için çok teşekkür ederim. Bu mektup tüm gıda mühendislerinin adına yazılmıştır. Sadece çalışmayan arkadaşlar değil çalışan arkadaşlarda bu düşüncededirler. Mühendislerden sorumlu bir oda ilk önce mühendislerinin hakkını savunmalı gerek devlet gerekse özel sektörde hak ettiği yerlere gelmesi için çalışmalıdır. Siyaset meydanlarında dolaşmamalıdır. Ki herkes aynı siyasi görüşü paylaşmıyor. Haklarımızı savunmayan bir odadan üyeliğimizi iptal de ettiremiyoruz. Bizi sadece kazanç kapısı olarak gören bir odanın üyesi olmak istemiyorum.
    Biz Türkiye’de üretilen ve ithal edilen gıdalar konusunda endişelenmekteyiz. Bunun nedeni de son yıllarda ayyuka çıkan gıda terörü olaylarıdır. Sonuçta güvenilir gıda olmadığı müddetçe sağlıklı bireylerin yetişmesi de çok zordur. Halk sağlığını bu kadar önemli olduğunu vurgulayan sayın Bakanımız neden veteriner ve ziraat mühendislerini almakta ısrar ediyor anlamış değilim. Et ve sütle alakalı olan veterinerler, bitkilerle alakalı olan ziraatçiler biz ise birebir insan sağlığıyla alakalı bir bölümüz.
    Son çıkan kanunlarla beraber elimiz ayağımız iyice bağlandı. Hem özel sektörde hem de devlet sektöründe. Geleceğin mesleği olarak anılan bir mesleğin bu kadar içler acısı durumu görmezden gelinemez. Ya böyle güzel bir bölüm açılmayacaktı madem açtınız ve güzel puanlar alarak buralardan mezun olduk. Lütfen hakkını verilsin.
    Üzüldüğümüz diğer nokta ise aynı konuma atanmamıza rağmen puanlardaki uçurumlar. İstnabula 86 ile yerleşen bir Gıda Mühendisi 78 ile yerleşen bir ziraatçi. Kesinlikle arkadaşları küçümsemek değil amacımız ama 81-82 puanlarla benim acaba atanabilecek miyim diye beklemem biraz acımasız değilmi?
    Gıda denetimlerinin Gıda Mühendislerine bırakılmasını istiyoruz.
    Sayın Çapar Kanat,
    Farklı platformlarda sesimizi duyurursanız çok müteşekkir kalacağız.

  30. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    Artık gıda mühendsileri odası başkanının düşünüp taşınması gerekir ve Biz gıda mühendisleri adına neler yapabilir çalışmalara başlaması gerekir..Biz gıda mühendisleri olarak herzaman arkasındayız tek şartımız bizler için çalışsın ve siyaseti başka platformlarda dile getirsin…Oda hakkıyla işini yapsın biz mühendisler olarak hertürlü maddi manevi toplumsal olaylarda da odanın yanında yer alabilelim..Teşekkürler..

  31. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    Sn Çapar Kanat biz oda başkanın bu tavırlarında vaz geçirmeye kararlıyız bunuda bulduğumuz her platformda dile getireceğiz…Ne zaman oda değerli işler yapmaya başlar o zaman biz sonuna kadar arkasındayız odanın…Saygılar…

  32. Hasan YILDIRIM says:
    15 yıl önce

    Sayın KANAT;
    SESİMİZİ SİZ DUYDUNUZ UMARIM GIDA MÜH. ODASI DA DUYAR KENDİ İNTERNET SİTESİNDEN VEYA FACEBOOK TAKİ GRUPTAN BİZE BİR CEVAP VERİR.TEMENNİMİZ BÖYLE AMA BENCE DUYMAMAZLIKTAN GELİP ORALI OLMAYACAKLAR GİBİ…

  33. Ü.Özge Erdem says:
    15 yıl önce

    Yukarıda maile kesinlikle katılıyorum. Yayınladığınız içinde teşekkür ediyorum. Gıda Mühendisleri odası lütfen yapması gereken işi yaparak bizim haklarımızı savunsun. Lütfen siyasetle uğraşmasın.

  34. Mehmet Eroğlu says:
    15 yıl önce

    Arkadaşlar oda özel sektörde çalışan gıda mühendislerini bi nebze olsun destekliyo sahip çıkıyor neden özel sektördeki mühendis sorumlu yönetici yada başka sebeplerle odaya muhtaç ve aidat ödemek zorunda ama kamu kurumuna atanan mühendisler odadan üyeliğini kesiyorlar ve bencede haklılar hiç bir faydasını görmediler. Bu sebeptendir ki oda devlete gıda mühendisi istihdam edilmesine çok sıcak bakmıyor çünkü aidat ödeyecek mühendis sayısı azalacak ellerinde. halbu ki oda görevlerini yapsa her mühendisin refah seviyesinde çalışmasını devlette ve özel sektörde hangi gıda mühendisi gider ilişkisini keser hiç kimse üç-beşin hesabını yapmaz ve sonuna kadar odanın odamızın yanında olur.Sn oda başkanı bu düşüncelerden arının ve devlette gıda mühendisi istihdamı için çaba sarfedin ve üye sayınızın bir anda arttığını göreceksiniz…Saygılar…

  35. ebru says:
    15 yıl önce

    GIDAMO SİYASETİ BIRAK, İŞİNE BAK!

  36. Filiz says:
    15 yıl önce

    Ben bir veteriner hekimim.Mesleğimle de sonsuz gurur duyuyorum.Bizim de mesleğimizle ilgili çok fazla sorunumuz var ama bunları dile getirirken başka bir meslek grubunu hiç dile getirmedim.Ya meğer gıda mühendisleri veteriner hekimleri hiç hazetmiyorlarmış yazılarınızdan bunu üzülerek öğrendim.Bence sorunların çözümü başka meslek gruplarını karalamakla olmaz.Ha bu arada ben hiç çikolata fabrikası,fırın denetleyen bir veteriner hekim görmedim,duymadım.Mesleki saygılarımla…

  37. ibrahim değer says:
    15 yıl önce

    İşin mutfağında yani laboratuvarda olması gereken sahadan bihaber Gıda Mühendislerine soruyorum acaba avrupa veya amerikadaki durumu takip eiyorlarmı bir yerine mühendislik lafını takan (sözüm ziraatçilere)kendini dev aynasında görüyor. ha babam saldırıyorsunuz VETERİNER HEKİMLERE. Dünyada ZOONOZ hastalık kavramı varoldukça VETERİNER HEKİMLER de sahada olacak. Hangi Gıda Müh. veya Ziraat’ÇI bu mevzu hakkında fikir yürütecek.

    Sahadaki varlığımız bu yüzden bırakın ekmek fırının da veteriner hekim çalışıyo masallarını,

    Yerimizi DOLDURAMAZSINIZ.

    Mesleki Sayğılarımla

  38. ülker says:
    14 yıl önce

    Tüm Gıda Mühendisleri adına yazılan yukarıdaki mektuba katılıyorum.Gıda Mühendislerinin sorunları yerine siyasetle ilgilenmeyi istiyorlarsa oda yönetiminde değil siyasi bir partinin içerisinde yeralmalılar.Şu an Gıda Mühendisi olduğumuzu söylemeye utanır duruma geldik.Özelde ve kamuda Gıda Mühendislerinin yapacağı işi Veteriner Hekim,Ziraat Mühendisi,kimyacı vs mesleklerin de yapmasının kanuni hale getirilmesi ile Gıda Mühendisliği mesleği olmasa da olur konumuna getirildi.Kamuda çok az alım olduğundan yapılan atamalarda yüksek puan almanın herhangi bir manası kalmadı.Yani KPSS ‘ye ne kadar çalışılırsa da,yabancı dil öğrenilse de,yüksek lisans yapılsa da kısacası ağzımızla kuş tutsak bile istihdam edilemez bir durum ortaya çıktı.Patronlar sen olmazsan senin yerine asgari ücretle çalışacak başka bir Gıda Mühendisi bulurum sözünü açıkca tehdit olarak yüzümüze söylemeye başlar hale geldi.Bu bölüme artık öğrenci alımı hiç yapılmasa bile mevcut Gıda Mühendislerinin tümünün bu şartlarda herhangi bir kamu veya özel işte çalışıyor duruma gelmesi bu yüzyılda olmayacak gibi görünüyor.Diyetisyen atamalarında 20 li rakamlarla atama olmuş ve bir çok kadro boş kalmış durumda olduğu halde Gıda Mühendislerine bu kadrolara başvurma imkanı verilmiyor.Madem istihdam bu duruma gelecekti Gıda Mühendisliği mesleğinin aslında en başta okullara bölüm olarak konulmaması gerekiyordu diye dşünüyorum.Oda kamuda Gıda Mühendisi istihdamının önünü açrsa aidatları alamayacağından korkuyor herhalde.Refrandumla ve torba yasayla ilgilenmek için mi çalışıyor oda.Bu olayı ya yargıya taşıyıp halledin ya da kapatın bu bölümü.daha fazla insanın hayatı mahvolmasın.İnsanların geleceğiyle,umutlarıyla,ekmeğiyle oynamayın.

  39. celal says:
    14 yıl önce

    merhabe.ben bu sene üniversite sınavına girdim.gıda mühendisi olmak istiyorum.bu zamana kadar kime sorduysam geleceğin mesleği dedi.hatta yaşadığım şehirdeki üniversiteye gittim.bölüm başkanıyla konuştum.mezun olupta iş bulamayan yok dedi.araştırma görevlisiye konuştum geleceğin mesleği dedi.ama şimdi sizleri okuduktan sonra…babam ve annem çok sıcak bakmıyorlar zaten gıda mühendisliğine.ne yapacağımı şaşırdım.bana yardımcı olabilirmisiniz?

  40. Çapar KANAT says:
    14 yıl önce

    Sayın Celal Bey,
    Mailiniz çalışmıyor, lütfen sayısal puanınıza ve sıralmanızı mail adresime gönderiniz.
    Çapar Kanat
    caparkanat@bilgiagi.net
    veya
    caparkanat@gmail.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Trendler
  • Yorumlar
  • En son
Aşık Veysel ve Kara Toprak Türküsü Hikayesi

Aşık Veysel ve Kara Toprak Türküsü Hikayesi

22 Mart 2019
Ayak Tabanına Veya Göğüse Vicks Sürmenin Faydası Yok

Ayak Tabanına Veya Göğüse Vicks Sürmenin Faydası Yok

24 Ocak 2016

Yok Saymak

28 Mart 2020

Yıldızname Baktırmak Günah mı…Günah…

09 Haziran 2022

Keltepen’in Taşları /Şu Akkuşun Gürgenleri

18 Nisan 2020
Göyçe Zengezur Türk Cumhuriyeti

Göyçe Zengezur Türk Cumhuriyeti

21 Eylül 2022

Tüketicilerin Süt Tozu Dilekçeleri!

97

Fethullah Gülen’e 19 Soru

72

Ayasofya Açılsın Zincirler Kırılsın

70

İslâm Dışı Bir Uygulama: Çocuk Sünneti…

45

Gıda Mühendislerinin Petek Ataman’a Çağrısı

40

Şarkı Sözü Alan Var mı?

39
Türkiye’nin Ortak Geleceği: Birlik, Kimlik ve Toplumsal Dayanıklılık Üzerine Kapsamlı Bir Düşünüş

Türkiye’nin Ortak Geleceği: Birlik, Kimlik ve Toplumsal Dayanıklılık Üzerine Kapsamlı Bir Düşünüş

05 Aralık 2025
Nasıl Bir Toplum Olduk. Birinin Ak Dediğine Diğeri Kara Diyor

Nasıl Bir Toplum Olduk. Birinin Ak Dediğine Diğeri Kara Diyor

05 Aralık 2025
Ve Bilirsin

Ve Bilirsin

05 Aralık 2025
Yaşlı Adam Yanıyor

Yaşlı Adam Yanıyor

05 Aralık 2025
Yörüklerin Harika Öğütleri

Yörüklerin Harika Öğütleri

05 Aralık 2025
Sen veya Sizlere

Sen veya Sizlere

04 Aralık 2025

Köşe Yazarları

Türkiye Deprem Haritası

 

Ayın Sözü

Lütfen Duyarlı Olalım!

de, da vb. bağlaçlar ayrı yazılır.

Cümle bitişinde noktalama yapılır. Boşluk bırakılır, yeni cümleye büyük harfle başlanır.

Dilimiz kadar, edebiyatımıza da özen gösterelim.

Arşiv

Sosyal Medya’da Biz

  • Facebook
  • İnstagram
  • Twitter

Entelektüel Künyemiz!

Online Bilgi İletişim, Sanat ve Medya Hizmetleri, (ICAM | Information, Communication, Art and Media Network) Bilgiağı Yayın Grubu bileşeni YAZAR PORTAL, her gün yenilenen güncel yayınıyla birbirinden değerli köşe yazarlarının özgün makalelerini Türk ve dünya kültür mirasına sunmaktan gurur duyar.

Yazar Portal, günlük, çevrimiçi (interaktif) Köşe Yazarı Gazetesi, basın meslek ilkelerini ve genel yayın etik ilkelerini kabul eder.

Yayın Kurulu

Kent Akademisi Dergisi

Kent Akademisi | Kent Kültürü ve Yönetimi Dergisi
Urban Academy | Journal of Urban Culture and Management

Ayın Kitabı

Yazarlarımızdan, Nevin KILIÇ’ın,

Katilini Doğuran Aşklar söz akıntısını öz akıntısı haliyle şiire yansıtan güzel bir eser. Yazarımızı eserinden dolayı kutluyoruz.

Gazetemiz TİGAD Üyesidir

YAZAR PORTAL

JENAS

Journal of Environmental and Natural Search

Yayın Referans Lisansı

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Bilim & Teknoloji

Eğitim & Kültür

Genel Eğitim

Kişisel Gelişim

Çocuk Gelişimi

Anı & Günce

Spor

Kitap İncelemesi

Film & Sinema Eleştirisi

Gezi Yazısı

Öykü Tefrikaları

Roman Tefrikaları

Röportaj

Medya

Edebiyat & Sanat

Sağlık & Beslenme

Ekonomi & Finans

Siyaset & Politika

Genç Kalemler

Magazin

Şiir

Künye

Köşe Yazarları

Yazar Müracatı

Yazar Girişi

Yazar Olma Dilekçesi

Yayın İlkeleri

Yayın Grubumuz

Misyon

Logo

Reklam Tarifesi

Gizlilik Politikası

İletişim

E-Posta

Üye Ol

BİLGİ, İLETİŞİM, SANAT ve MEDYA HİZMETLERİ YAYIN GRUBU

 INFORMATION, COMMUNICATION, ART and MEDIA PUBLISHING GROUP

© ICAM Publishing

Gazetemiz www.yazarportal.com, (Yazarportal) basın meslek ilkelerine uymaya söz vermiştir.
Yazıların tüm hukuksal hakları yazarlarına aittir. Yazarlarımızın izni olmaksızın, yazılar, hiç bir yerde kaynak gösterilmeksizin kısmen veya tamamen alıntı yapılamaz.

Sonuç yok
Tüm sonuçları gör
  • Ana Sayfa
  • Köşe Yazarları
  • Künye
  • Yayın İlkeleri
  • Yazar Müracaatı
  • Kurumsal
    • Misyon
    • Yayın Grubumuz
    • Logo
    • Reklam Tarifesi
  • Yazar Girişi
  • E-Posta

© 2008 - 2021 Yazar Portal | Türkiye Interaktif Köşe Yazarı Gazetesi

Yeniden Hoşgeldin

Aşağıdan hesabınıza giriş yapın

Şifrenimi unuttun?

Parolanızı alın

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi girin.

Giriş yap